Управління освіти Шепетівського міськвиконкому
Вівторок, 22.08.2017, 11:05
Вітаю Вас Гость | RSS
 
Головна Психологічна службаРеєстрація Вхід
Меню сайту
Популярні новини
Сегодня материалов нет.
Наше опитування
Чи потрібно проводити ЗНО?
Всього відповідей: 309
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика










Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!
Годинник


         25 жовтня 2012р. в ХОІППО відбувся семінар для методистів з психологічної служби області з питання реалізації завдань методичного забезпечення діяльності фахівців психологічної служби щодо психологічного супроводу профільного навчання та професійного самовизначення учнів.
         Методистом Колісецькою О.Ф. було підготовлено та висвітлено питання супроводу профільного навчання в м.Шепетівці. Учасники семінару мали змогу ознайомитися із структурою організації та системою супроводу профільного та допрофільного навчання в закладах міста.
        Психолог МНВК Фомюк І.П. виступила з досвідом роботи міжшкільного комбінату щодо профорієнтаційної роботи серед учнів шкіл міста. На високому рівні було представлено систему роботи з учнями різних вікових категорій.
 
 

Соціально-психологічний семінар для соціальних педагогів ЗОШ міста
        5 жовтня 2012 року в ЦСССДМ відбувся соціально-психологічний семінар для соціальних педагогів ЗОШ міста спільно із працівниками ЦСССДМ у вигляді круглого столу.
        Тема семінару: робота соціального педагога з дітьми та сім'ями проблемних категорій. Психолого-педагогічна допомога дітям з асоціальних сімей.
        Питання, що розглядалися на семінарі мають актуальну значимість сьогодення. Найбільш об'ємним та цікавим було обговорення питання співпраці соціальних педагогів з працівниками ЦСССДМ.

 
 

На порозі підліткового віку
Вони тепер здаються нам схильними до надмірного,
вони мають погані манери і не поважають авторитети,
не шанують дорослих і проводять свій вільний час,
збираючись разом і базікаючи одне з одним.
Вони завжди готові суперечити своїм батькам,
прагнуть привернути увагу під час бесіди,
ненажерливі й мучать своїх учителів.
(Сократ більш як 400р до н.е.).
        Кожна людина у своєму віці пройшла через перехідний вік – критичний етап у процесі дорослішання, що називають підлітковим віком.
        Це справді, важкий період як для батьків, так і для дітей, які дорослішають.
        Вам знадобиться терпіння й самопідтримка для того, щоб пережити цей етап стосунків із власною дитиною.
        Усі попередні роки, на­правляючи свого сина чи доньку буквально у всьому і турбую­чись, чи все ви робите правильно, ви з надією очікували того часу, коли Ваша дитина стане «справжньою люди­ною», стосунки з якою стануть Вам нагородою за всі труди. Але що за потрясіння! Крихітка перетворилася на агре­сивний клубок протиріч, маленька безтурботна дитина ста­ла Неможливою Впертою Особою — і вам залишається лише думати, що ви зробили не так!
        Повна стаття - Na_porozi_pidlitkovogo_viky.doc

Готовність дитини до школи – передумова успішного входження в шкільне життя
       Вступ дитини до школи – дуже важливий і хвилюючий момент для кожного з батьків.
       Вас турбує питання наскільки ваша дитина готова до школи? Річ не у тім, щоби підрахувати «відсоток готовності», а в тім, щоб визначити, на що потрібно більше звернути увагу.
       Йдеться про те, що потрібно, щоб дитина, перебуваючи та навчаючись у школі, була успішною? Стисла відповідь вже готова: дитині слід бути готовою до шкільного життя. Як це? Про це варто поговорити докладніше.
       Щоб входження до шкільного життя було успішним для дитини, до моменту вступу до школи у неї повинні досить добре бути розвинені ті системи і функції організму, які з початком навчання зазнають підвищених навантажень. Насамперед, це стосується нервової системи. Дитина повинна вміти стримувати свою рухову активність, адже їй буде важко висидіти шкільний урок, уважно сприймаючи те, що говорить учитель, опанувати читання та письмо.
       На момент вступу до школи дитина повинна володіти достатньою психологічною зрілістю, яка виявляється у:
      1) морфогенетичній готовності, яка передбачає фізіологічну зрілість (стан здоров’я) та рівень фізичного розвитку (розвиток дрібної моторики руки та зорово-рухової координації);
      2) інтелектуальній готовності: володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, уміння порівнювати, класифікувати і узагальнювати ці знання, а також певний рівень розвитку пізнавальних процесів дитини (сприймання, уваги, пам’яті, мислення, уяви тощо);
      3) комунікативній готовності: володіння навичками взаємодії з дорослими та однолітками, а саме: знання моральних норм та правил поведінки(вміння слухати, не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, враховувати настрій і бажання інших людей);
      4) емоційно-вольовій готовності, що передбачає вміння:
         - робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити (довільність поведінки);
         - поставити мету, здійснити певні зусилля у випадку подолання перешкод, оцінювати результати своєї діяльності;
         - розуміти і адекватно виражати свої емоції; - приймати загальні правила і вимоги;
         - уважно слухати і виконувати самостійно найпростіші усні вказівки дорослого;
         - самостійно діяти за зразком;
      5) мотиваційній готовності – сформована позиція школяра: належне уявлення про школу, позитивне ставлення до шкільних занять, загальноприйнятих норм дисципліни, визнання авторитету вчителя.
      Для дитини значно важливіше мати не певні сформовані навички (читання, усного рахунку), а здатність сприймати і засвоювати новий матеріал, тобто здатність дитини до навчання.
      Досить важливою передумовою успішного навчання в школі є розвинене мовлення, уміння чітко висловлювати свою думку і правильно вимовляти звуки. Без цього малюк не зможе навчитися грамотно писати.
      Важливими є вправи на розвиток дрібних м’язів руки, а саме: малювання, розмальовування кольоровими олівцями, вирізання з паперу, ігри конструктором, що містить дрібні деталі, робота в зошитах-прописах. Крім цього такі заняття сприяють вихованню посидючості, уваги, зосередженості. Займаючись з дитиною, слід пам’ятати про те, що:
      - заняття мають бути добровільними і викликати у дитини позитивні емоції;
      - їх тривалість 20-25 хв. (5-6-річні діти не можуть всидіти довше, зберігаючи правильну поставу);
      - не варто пропонувати дитині завдань, якщо вона стомлена;
      - стіл, за яким працює дитина, і стілець, за яким вона сидить, повинні відповідати зросту дитини, а зігнуті під прямим кутом ноги твердо стояти на підлозі чи підставці. Світло має падати зліва.
      Ще одним важливим пунктом, на який слід звернути увагу, - це питання дитячої гри. Основне новоутворення дошкільного дитинства – уміння грати в рольові, сюжетні ігри та ігри за правилами. Дитина моделює в грі свої стосунки з довкіллям, програє різні ситуації. Дитина повинна вміти гратися, інакше навантаження початкової школи може виявитися надмірним і призвести до появи невротичних симптомів.
      Важливим для психологічного здоров’я дитини є психологічний клімат родини. Він суттєво впливає на дитину, спричиняє стан комфорту чи дискомфорту. Тому любіть свою дитину, підтримуйте її, не критикуйте, спирайтеся на її сильні сторони, не акцентуйте увагу на невдачах, проводьте з дитиною більше часу.
      Пам’ятайте, що батьки закладають підвалини майбутнього своєї дитини. Це потребує багато часу, старань, розуміння, сімейної злагоди, економічних статків. Але найголовнішим є щира і світла любов до дитини – «цемент» вашого єднання, гарантія вашого щастя та взаєморозуміння.
Дацюк Л.В.,практичний психолог Шепетівського НВК№ 1

«ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ КЛІМАТ» СІМ'Ї
          Родина, як відомо, є першим соціальним інститутом, а отже, має особливе зна­чення для становлення життєвої компетентності дошкільника як особистості. Саме в родині дитина черпає сили та енергію для життя, вчиться мудрості, набирається досвіду. Родинне спілкування відіграє неабияку роль у процесі виховання. Який же вклад робить сімейне спілкування в інтелектуальний роз­виток дітей?
         Багаточисленні дослідження стосу­ються перш за все впливу сім'ї на від­мінності в інтелектуальному розвит­ку хлопчиків і дівчат. Констатується, що з народження перед хлопчиками та дівчатками ставляться різні вимоги і створюються різні умови для їх ін­телектуального розвитку. Іграшки та ігри, призначені для хлопчиків, стиму­люють розвиток незалежності. Хлоп­чики більше емоційно віддалені від батьків, їм дається більша автономія, вони стикаються з широким колом явищ навколишнього світу. Від дівчат же вимагається більше дисципліни, частіше стосовно них практикується гіперопіка, що заважає розвитку в них пізнавальної активності.
         Однак головний внесок у загальний інтелектуальний розвиток дітей робить так званий «інтелектуальний клімат» сім'ї. Існує дві моделі, які пояснюють вплив сім'ї на інтелект дитини.
         Експозиційна модель. Вважається, що вирішальне значення для розвитку інтелекту дітей має тривалість їхнього спілкування одне з одним. Дитина час­тіше і довше спілкується з мамою, тому передбачається, що рівень інтелекту­ального розвитку дітей буде більше ко­релювати з рівнем інтелекту мами, ніж тата. Дані численних психологічних до­сліджень підтверджують цю тенденцію.
        Ідентифікаційна модель. Перед­бачається, що дитина активно засвоює нові способи поведінки, ототожнюючи себе з батьком або матір'ю, відповідно до того, з ким із батьків вона має спільну стать. Проте біль­шість досліджень виявляють, що дитина буде більш інтелектуально схожа з тим із батьків, із ким вона емоційно ближча, з ким більше спіл­кується.
        Ми схожі на своїх батьків не лише за психолого-педагогічними ознаками. «Яблучко від яблуні недалеко падає», «Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти» — народна мудрість у та­кий спосіб фіксує схожість поведінкових про­явів дітей та їхніх батьків, тобто все — і хороше, й погане — людина одержує в сім'ї. Розумно люблять своїх дітей ті батьки, які ніжність не доводять до всепрощення, піклування— до потурання примхам, а вимогливість по­єднують Із повагою до особистості дитини.
        Кажуть, діти — цінність, ще більша цін­ність — виховані діти, а сам процес вихован­ня — безперервна робота серця, розуму і волі батьків. Не думайте, що ви виховуєте дитину лише тоді, коли з нею розмовляєте, повчає­те чи наказуєте її. Ви виховуєте її кожної миті свого життя, навіть тоді, коли вас немає поруч. На жаль, є ще батьки, які не зовсім добре ро­зуміють свої обов'язки, роблять помилки, ви­ховуючи дітей, отже, потребують допомоги фа­хівців. Моделі сімейної поведінки закладаються в ранньому дитинстві, передусім під впливом тих взаємин, що складаються у найближчому оточенні дитини.

Обласний семінар-практикум для методистів з психологічної служби
         26-27 січня 2012 року в Хмельницькому ОІППО відбувся обласний семінар-практикум для методистів з психологічної служби з питань підвищення психологічної культури батьків як одного з пріоритетних завдань діяльності фахівців психологічної служби.
          Питання "Система роботи Шепетівської психологічної служби з батьками" було висвітлено методистом Колісецькою О.Ф. Практичну частину семінару забезпечила психолог ЦДЮТ Рула С.М.
 
        Фотоматеріали взяті з сайту ХОІППО

ЯКЩО ВИ ПІДОЗРЮЄТЕ, ЩО ДИТИНА ЗАЗНАЄ НАСИЛЬСТВА
        Що можуть зробити психологи та соціальні педагога?
       1. Пам'ятайте про необхідність постійно запитувати дітей про випадки насильства. Чимало вчителів бояться, що своїми запитаннями стосовно насильства вони скривдять учня. Деякі не впевнені у тому, що учень хоче, щоб його запитували про насильство. Деякі вчителі бояться, що такі запитання можуть зашкодити їхнім взаєминам з учнем.
        2. Прямо запитуйте: «Тебе били, тобі заподіювали біль, тебе лякали?». Завжди говоріть із дитиною наодинці.
        3. Записуйте всі дані. Ваша інформація щодо «підозри на до­машнє насильство», відбита в індивідуальній картці дитини, може виявитися корисною у випадку, якщо справа дійде до суду. Документування фактів психологом чи соціальним педагогом надає юридичної чинності заяві.
        4. Оцінюйте ступінь безпеки дитини, яка прийшла до вас. Чи безпечно їй повертатися додому? Довідайтеся, чи є вдома зброя тощо.
       5. Продумайте варіанти допомоги дитині. Ви маєте знати альтернативні варіанти дій (звернення до відділів у справах сім'ї та молоді, у служби у справах дітей, міліцію, реабілітаційні центри). Перш ніж прийняти рішення, обов'язково порадьтеся, з дитиною.

НАСЛІДКИ НАСИЛЬСТВА НАД ДІТЬМИ
         Насильство в родині справляє величезний негативний вплив на дитину. Особливості поведінки і стану дитини, викликані насильством:
        • занепокоєння, тривожність, порушення сну й апетиту;
        • тривалий пригнічений стан (стрес);
        • агресивність;
        • прагнення якнайбільше часу провести на вулиці (страх повертатися додому);
        • низька самооцінка, страх за своє життя й життя своїх батьків, близьких;
        • схильність до самотності, невміння спілкуватися;
        • погана успішність, небажання відвідувати школу;
        • конфліктність і брак навичок самоконтролю;
        • використання насильства як способу вирішення конфлік­тів у школі, з друзями, у родині;
        • почуття безпорадності;
        • слабкий розвиток соціальних навичок (невміння поводи­тися у суспільстві, взаємодіяти з різними віковими й соціаль­ними групами, самостійно долати життєві труднощі);
        • психосоматичні скарги (порушення роботи серця, трав­лення, зниження імунітету і, як наслідок, схильність до різних захворювань);
        • бунтарство, брехня;
        • втеча з дому;
        • ізоляція від дорослих і ровесників аж до втрати контакту з ними;
        • депресія, високий ризик алкогольної й наркотичної за­лежності.
        Діти — жертви насильства мають високий ризик вийти з-під контролю, що робить їх жертвами, й інколи це закінчується залученням у злочинну діяльність (хуліганство, розбій, злодійство, проституцію тощо).

І ВСЕ Ж, ЩО МИ З ВАМИ МОЖЕМО ЗРОБИТИ?
        Проблема насильства над дітьми прихована від суспільства і, на перший погляд, цієї проблеми не існує, але джерела всіх суспільних проблем варто шукати саме в родині. Ситуація, коли насильство в родині є буденністю, припустимим стандартом поведінки, є неприйнятною й небезпечною для майбутнього всіх нас. Шкода, якої завдає домашнє насильство, не обме­жується рамками однієї родини й конкретно взятою дитиною. Діти, засвоюючи насильницьку поведінку батьків, переносять її в суспільство. Домашнє насильство є однією з головних причин появи безпритульних, алкоголіків, наркоманів, вона призводить до зростання злочинності.

         Методкабінетом місьуо на високому рівні було організовано відзначення тих, хто стояв у витоків створення служби та тих, хто вніс немалий внесок в розвиток психологічної служби Шепетівщини. Це й подяки, і грамоти та почесні грамоти з цінними подарунками, квітами, цукерками. Все це було вручено на торжественому святі до 20-ти річчя психологічної служби, що проводилося в НВК№1. В місцевій пресі в статті «Психолог не тільки покликання, а стан душі» було написано про вагому роль психологічної служби в системі освіти та тих, хто започатковував її. На другій неофіційній частині ветерани служби ділилися спогадами, розглядали фото 10-18 ти річної давності це і проведення семінарів, тренінгів, походи, свята і т.д. Всі були захопленні, радісні, чесно кажучи не чекали такого свята, щиро були враженні та вдячні, особливо ті, для кого це свято перегорнуло сторінку життя Майко, Давидов, Чилій, Клімович. Всі передавали великий привіт в область. Майко та Давиов персонально Валерію Дементійовичу.
Колісецька О.Ф.
 
 
 
 
 


ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ-ДЕФЕКТОЛОГІВ плани лекцій та семінарських (практичних) занять, завдання для самостійної роботи слухачів з курсу. Розробник - Шнайдер В.І. (Скачати)




«СУЧАСНА ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ» плани лекцій та семінарських (практичних) занять, завдання для самостійної роботи слухачів з курсу. Розробник ? Харченко А.А. (Скачати)




«СУЧАСНА ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ» плани лекцій та семінарських (практичних) занять, завдання для самостійної роботи слухачів. Розробник ? Федоров В. Д. (Скачати)




«СУЧАСНА ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ» плани лекцій та семінарських (практичних) занять, завдання для самостійної роботи слухачів. Розробник ? Войтович Г.І. (Скачати)





ПСИХОЛОГІЯ МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ. Стратегічний менеджмент. Лідер в освіти.
Психолого-педагогічне консультування. Розробник ? Федоров В. Д. (
Скачати)




РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з курсу «ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ» плани лекцій та семінарських (практичних) занять, завдання для самостійної роботи слухачів. Розробник ? Поліщук Г. Й. (Скачати)

Форма входу
Офіційна адреса

м. Шепетівка,
Хмельницька область, 30400, вул.Островського,42,
тел./ф.:(03840)5-27-76,

e-mail:shosvita@i.ua

До уваги!

До уваги батьків, школярів! В управлінні освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради з 2 вересня 2013 року розпочала роботу телефонна "гаряча лінія" з питань організації навчально-виховного процесу в школах міста.
Свої скарги та пропозиції можна висловити за телефонами:

  • 4-25-04, 4-20-72
Телефонна "гаряча лінія" працює з 8.00 до 17.00

Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Останнє відео
Архів записів
Друзі сайту
Погода
Погода в Україні Погода в Україні Погода в Україні
Визначні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради © 2017