Тези доповіді
Міністра освіти і науки України професора І. О. Вакарчука
на парламентських слуханнях
"Стратегія інноваційного розвитку України
на 2010-2020 роки в умовах глобалізаційних викликів"
Шановний Миколо Володимировичу!
Шановні народні депутати!
Шановні учасники парламентських слухань!
Передусім висловлюю подяку Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, який ініціював парламентські слухання з проблем інноваційного розвитку України. Потреба в такому розгляді очевидна.
Зосереджуся на кількох головних кроках МОН, які безпосередньо стосуються сьогоднішнього питання. Спочатку про майбутнє - про підготовку кадрів.
І. Cправжній інноваційний розвиток неможливий без радикального покращення вивчення дисциплін фізико-математичного і природничого циклу в середній та вищій школі. В той же час, погіршення якості викладання фізики та математики, скорочення, а то й зникнення курсу фундаментальної фізики вже й у технічних університетах значною мірою призвели до втрати суспільного престижу цих основоположних наук, що може мати згубні наслідки для інноваційного розвитку країни. Врешті-решт - для національної безпеки України.
Тому у 2008 році міністерство розпочало й успішно втілює радикальну реформу з метою поліпшення якості математичної, фізичної, природничої та технічної освіти.
Зовнішнє незалежне оцінювання створило для молодих людей рівні можливості вступу до вищої школи та забезпечило довіру до системи адекватного, прозорого і зрозумілого оцінювання їхніх знань.
ІІ. Аналіз стану сучасної фізико-математичної та природничої освіти і науки, тенденцій та перспектив їх ро
...
Читати далі »